ببینید | آمریکا با اساتید غیرهمسو چگونه رفتار می‌کند؟

کنگره آمریکا رئیس و اساتید دانشگاه کلمبیا را به اتهام یهودستیزی احضار کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۰۷۳۰
تعداد بازدید : 22

به گزارش جام جم آنلاین، موج اعتراض دانشجویان آمریکا علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه، از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و به سایر دانشگاه‌های ایالات‌متحده و دیگر کشور‌های جهان گسترش یافت. به گزارش وب‌سایت مرتبط با دانشگاه کلمبیا، مینوش شفیق، رئیس این دانشگاه در همان ابتدا دستور داد که پلیس نیویورک وارد دانشگاه شود و دانشجو‌های معترض را جارو کند. بعد از این دستور، تعداد قابل توجهی از دانشجویان دستگیر شدند.

با وجود سرکوب دانشجویان معترض از سوی رئیس دانشگاه، او را از این سمت برکنار کردند. شفیق تنها یک سال ریاست دانشگاه کلمبیا را برعهده داشت و این درحالی است که رئیس پیشین، به مدت ۲۰ سال در این سمت قرار داشت. بعد از شفیق، کاترینا آرمسترانگ به‌عنوان رئیس موقت دانشگاه انتخاب شد.

در زمان اعتراضات دانشجویی، اساتید این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های آمریکا نیز بازداشت شده بودند. به‌عنوان مثال، رئیس دپارتمان فلسفه دانشگاه اموری، یکی از این بازداشت شدگان است.

با این وجود، حکومت آمریکا به برخورد با اساتید دانشگاه ادامه می‌دهد.

به گزارش فاکس نیوز، «کنگره آمریکا اساتید دانشگاه کلمبیا را در جریان تحقیقات یهودستیزی احضار کرده است. کنگره اعلام کرد که این اقدام در راستای حفاظت از دانشجویان یهودی است.»

کنگره تاکنون ۶ عضو ارشد دانشگاه کلمبیا را احضار کرده که شامل کاترینا آرمسترانگ، رئیس جدید و ۵ عضو هیات امنای این دانشگاه می‌شود. ویرجینیا فاکس، رئیس کمیته آموزش کنگره آمریکا می‌گوید: «آن‌ها در موضوع یهودستیزی و عدم مقابله با دانشجویان مسئول هستند.»

ببینید | آمریکا با اساتید غیرهمسو چگونه رفتار می‌کند؟

 

ببینید | آمریکا با اساتید غیرهمسو چگونه رفتار می‌کند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها